Algemene & leverings voorwaarden

Algemene & leveringsvoorwaarden Be Fit & Happy

 

Onderstaande algemene & leveringsvoorwaarden zijn onderverdeeld in 2 delen. Het bovenste gedeelte is voor diensten van (paarden)coaching voor particulieren en teams. Het onderste gedeelte is van toepassing voor interim opdrachten op het gebied van ARBO, vitaliteit, stressmanagement en ziekteverzuim.

(Paarden)coaching voor particulier of teams
Definities

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:
• Opdrachtgever: natuurlijk persoon of rechtspersoon die een opdracht geeft aan BeFitandHappy voor een sessie, workshop of teamsessie.
• Opdrachtnemer: BeFitandHappy: Maartje Teunisse, handelend voor BeFitandHappy.
• Onder Deelnemer wordt verstaan de natuurlijke persoon die daadwerkelijk aan de teamsessie, workshop of sessie deelneemt.

Algemeen en risico-acceptatie

• Tijdens de sessies, workshops en teambuilding zijn deelnemers zelf verantwoordelijk voor hun eigen welzijn.
• Opdrachtgever en of deelnemer neemt deel aan een sessie, workshop of teamsessie voor eigen rekening en risico en zal ten aanzien van BeFitandHappy geen aanspraak doen gelden op eventuele rechten voortvloeiend uit artikel 6:179 Burgerlijk Wetboek.
• Bij minderjarige deelnemers vrijwaren de ouders of de wettelijke vertegenwoordigers BeFitandHappy voor dergelijke aanspraak door of namens de minderjarige deelnemer.
• Vooraf, tijdens en na een sessie, workshop of teamsessie kunnen deelnemers informatie inwinnen of overleggen.
• Opdrachtgever en of deelnemer is op de hoogte en accepteert het risico dat inherent is aan het omgaan met paarden. Is zich bewust en accepteert het risico wat voortvloeit uit de omgang met het paard en de daarmee samenhangende onberekenbaarheid. Tevens welke risico’s met de paarden kunnen plaatsvinden vooraf, tijdens en na de sessie, workshop, teamsessiesdag.

• Deelnemers worden geïnstrueerd over de wijze waarop zij met de paarden dienen om te gaan en dienen tijdens de activiteiten in alle gevallen de instructies van de trainer/coach op te volgen.
• Het betreden van het terrein geschiedt op eigen risico. BeFitandHappy sluit uitdrukkelijk aansprakelijkheid voor het ontstaan en de gevolgen van ongevallen uit, alsmede de aansprakelijkheid als gevolg van verlies, diefstal of beschadiging van goederen.
• Door op het terrein te verblijven tijdens een sessie, workshop of teamsessie verklaart opdrachtgever of deelnemer zich uitdrukkelijk akkoord met bovenstaande punten.

Totstandkoming overeenkomst bij de verschillende vormen van dienstverlening:
Teamsessies, workshops en individuele sessies

Workshops met open inschrijving
De overeenkomst voor een workshop met open inschrijving komt tot stand:
• Door het invullen van het contactformulier op de website of het versturen van een e-mail waarbij de interesse wordt aangegeven voor de workshop. Na deze aanmelding krijg de deelnemer een bevestigingse-mail binnen 2 werkdagen (tenzij de workshop vol is) en hiermee is de deelname definitief.
• Deelnemer heeft gedurende 14 werkdagen na het sluiten van de overeenkomst het recht de overeenkomst zonder opgave van reden te ontbinden (tenzij workshop binnen 14 dagen aanvang).

Workshops/teamsessies op maat
Voor workshops op maat worden altijd offertes gemaakt, daarvoor geldt het volgende:
• Geldigheid offerte
Een door BeFitandHappy gedane offerte blijft twee maanden geldig, doch kan zij hier schriftelijk of bij voorwaarden van afwijken.
• Opdrachtformulering
Een opdracht tot het geven van een workshop wordt uitsluitend aanvaard op basis van een door BeFitandHappy en opdrachtgever gezamenlijk geformuleerde taak. Deze dient in de offerte te worden opgenomen. De geformuleerde opdracht houdt zoveel mogelijk rekening met deze Algemene Voorwaarden. De overeenkomst tot opdracht geldt als gesloten vanaf de dag van ondertekening door opdrachtnemer, respectievelijk de dag van verzending van de schriftelijke opdrachtbevestiging.
Afstemming met externe bureaus
Indien in de organisatie van de opdrachtgever tevens andere coaches of trainers ter vervulling van de vernoemde opdracht werkzaam zijn, zal door BeFitandHappy, indien mogelijk, afspraken worden gemaakt teneinde de posities van deze adviseur(s) of trainer(s) in het proces waar de opdracht betrekking op heeft op elkaar af te stemmen.
• Informatie opdrachtgever
Teneinde optimaal gebruik te maken van de bij de opdrachtgever aanwezige deskundigheid en ervaring moet BeFitandHappy kunnen rekenen op de medewerking van het bestuur en de bij de werkzaamheden betrokken medewerkers in de organisatie van de opdrachtgever. Voor een goede uitvoering van de opdracht is het noodzakelijk dat de opdrachtgever alle mogelijke medewerking verleent om toegang te krijgen tot informatie die voor een goede uitvoering van de opdracht van belang is.
Vertrouwelijkheid
Met betrekking tot gegevens die in het kader van de opdracht aan BeFitandHappy worden verstrekt, zal BeFitandHappy de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen. Zonder toestemming van de opdrachtgever verstrekt BeFitandHappy deze gegevens en informatie niet aan derden.
Informatie/publicatie
Bij het onjuist citeren van een door BeFitandHappy voortgebracht werk, behoudt zij zich het recht voor maatregelen tot rectificatie van de opdrachtgever te eisen. Indien de opdrachtgever niet kan of wil voldoen aan deze eisen, behoudt BeFitandHappy zich het recht voor tot publicatie van volledige rapportages, voor zover nodig is om tot rectificatie van onjuiste berichtgeving te komen.
Duur en einde van de opdracht
De door BeFitandHappy bij het object van advisering, begeleiding en/of training aangegeven tijd, die voor de uitvoering van (of een onderdeel van) de opdracht benodigd is, heeft een indicatief karakter. De opdracht eindigt na voltooiing van de geformuleerde opdracht en met toezending van de eindafrekening over de betreffende periode.
Wijziging opdrachtspecificaties
Indien omstandigheden leiden tot wijzigingen in de opdrachtspecificaties, zal BeFitandHappy de opdrachtgever hiervan terstond mededeling doen en in goed overleg naar een oplossing zoeken. Wanneer als gevolg van gewijzigde omstandigheden de opdracht niet meer naar behoren kan worden uitgevoerd binnen het overeengekomen budget, zal BeFitandHappy dit terstond aan de opdrachtgever mededelen met vermelding van de noodzakelijk geachte overschrijding en de oorzaken die tot deze overschrijding zullen leiden.

Annulering workshops

Annulering tot 4 weken voor aanvang van de standaardworkshops die aangeboden worden op de website is kosteloos. Bij annulering tussen 4 weken en 2 kalenderdagen voor aanvang van de workshop is 50% van de deelnamekosten verschuldigd. Bij annulering binnen 2 kalenderdagen voor aanvang van de workshop of terugtrekken tijdens de workshop dient 100% betaald te worden. Bij het niet kunnen deelnemen door zwaarwegende privé omstandigheden kan in overleg naar deelname op een andere datum voor dezelfde workshops gezocht worden. Deelnemer krijgt voor die workshop 50% korting. Wanneer er extra kosten zijn gemaakt door het afhuren van een binnenaccommodatie en/of het inhuren van catering of andere derden en annulering van deze partijen niet mogelijk is dan worden deze kosten voor 100% doorberekend.

Individuele sessies

De inschrijving voor of reservering van Coaching is definitief na een bevestigingsmail van BeFitandHappy. Het versturen van een opdrachtbevestiging door BeFitandHappy maakt de overeenkomst bindend. BeFitandHappy behoudt zich het recht om opdrachten te weigeren.

Annuleren / verschuiven / wijzigen van Individuele sessies:

Annuleren / verschuiven / wijzigen door opdrachtgever
Indien de opdrachtgever de overeengekomen datum voor een individuele sessie wil annuleren, dan gelden de volgende voorwaarden:
1. Binnen 14 dagen voor aanvang: BeFitandHappy brengt 25% van het factuurbedrag in rekening bij opdrachtgever (+ eventuele kosten aan derden);
2. Binnen 7 dagen voor aanvang: BeFitandHappy brengt 50% van het factuurbedrag in rekening bij opdrachtgever (+ eventuele kosten aan derden);
3. Binnen 24 uur voor aanvang: Opdrachtgever is het gehele factuurbedrag verschuldigd aan BeFitandHappy (+ eventuele kosten aan derden).

Annulering door BeFitandHappy

BeFitandHappy kan sessies, workshops of een teamsessies annuleren in geval van overmacht en van ziekte van de coach/trainer en/of de paarden indien in redelijkheid geen gelijkwaardige vervanging is te vinden. In dit geval van annulering vervalt de verplichting tot betaling bij opdrachtgever. In goed overleg tussen opdrachtgever en BeFitandHappy kan een vervangende datum worden overeengekomen.

Betalingen

  • BeFitandHappy brengt de deelnamekosten aan sessies, workshops of teamsessie in rekening door middel van een factuur. Deze factuur wordt verstuurd via de e-mail.
  • Betaling van de facturen dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum (maar sowieso vóór aanvang van het traject). Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, verrekening of opschorting uit welke hoofde dan ook.
  • Voor de trainingen is in overleg een gespreide betaling mogelijk. Gespreide betaling ontslaat opdrachtgevers niet van de verplichting de volledige trainingskosten te voldoen. Aan gespreide betaling kunnen extra kosten verbonden worden.
  • Bij betaling door een derde, blijft de opdrachtgever zelf verantwoordelijk dat het volledige bedrag betaald wordt.
  • Cursusmateriaal van de teamsessie of workshop is bij de prijs inbegrepen. Dit geldt niet voor aanbevolen literatuur.

Eigendom

Het auteursrecht op de door BeFitandHappy uitgegeven/gepubliceerde: foto’s brochures, werkboeken, presentaties, E-zines, boeken en welke andere in de training gebruikte schriftelijke materialen dan ook, hierna te noemen “materialen”, berust bij BeFitandHappy, tenzij een andere auteursrechthebbende op het werk zelf is aangegeven. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van BeFitandHappy zullen door de deelnemer geen gegevens in welke vorm dan ook uit de materialen worden gepubliceerd of op welke wijze dan ook worden vermenigvuldigd. Ook het auteursrecht op offertes en voorstellen e.d. die voortkomen uit de werkzaamheden van BeFitandHappy berust uitsluitend bij BeFitandHappy.

Het verstrekte cursusmateriaal blijft in het bezit van de deelnemer. Deelnemers zijn gerechtigd de materialen te gebruiken voor eigen gebruik en gebruik binnen hun organisatie. Vermenigvuldiging en/of doorgeven aan derden is niet toegestaan en wordt beschouwd als breken van het copyright en is daarmee strafbaar. Het is nadrukkelijk verboden om teksten of beeldmateriaal van BeFitandHappy te gebruiken voor publicaties, scholing, voordrachten of vergelijkbare gelegenheden. Mediapublicaties zijn uitsluitend toegestaan na schriftelijke toestemming van BeFitandHappy.

Aansprakelijkheid

BeFitandHappy kan niet aansprakelijk worden gesteld voor geleden schade door de opdrachtgever, ongeacht waarop een dergelijke schadevordering wordt gebaseerd. BeFitandHappy is in geen geval gehouden tot vergoeding van schade wegens uitvoering van de dienstverlening. BeFitandHappy is evenmin aansprakelijk voor schade indien opdrachtgever in zijn verantwoordelijkheden tekort schiet of indien opdrachtgever onjuiste of onvolledige informatie of materialen verstrekt. Elke aansprakelijkheid van BeFitandHappy voor bedrijfsschade of andere indirecte schade, waaronder begrepen schade wegens gederfde winst, gemiste besparingen of verlies van gegevens, is nadrukkelijk uitgesloten. Indien volledig uitsluitsel van aansprakelijkheid door rechterlijk besluit als te ruim wordt gezien zal de totale aansprakelijkheid van BeFitandHappy in geen geval hoger zijn dan het bedrag gelijk aan het totale factuurbedrag (exclusief BTW) zoals overeengekomen voor de werkzaamheden. De aansprakelijkheid is in ieder geval beperkt tot het bedrag van de uitkering van de verzekeraar van BeFitandHappy in een voorkomend geval.

Klachten

  • Klachten worden schriftelijk kenbaar gemaakt bij de Ondernemer binnen 8 dagen.
  • Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de Ondernemer, nadat de Opdrachtgever of Consument de gebreken heeft geconstateerd.
  • Bij de Ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, geregistreerd, beantwoord en worden vertrouwelijk behandeld. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de Ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Opdrachtgever of Consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  • Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  • In beginsel gaat Ondernemer er van uit dat er in goed onderling overleg een voor beide partijen passende oplossing komt voor de klacht.

Geschillen

  • Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing (valt onder arrondissement Breda).
  • In beginsel gaat Ondernemer er van uit dat er in goed onderling overleg een voor beide partijen passende oplossing komt voor het geschil.

Maartje Teunisse BeFitandHappy is ingeschreven bij het ICR Coach register als ICR International Coachpractitioner ®. Zij handelt conform dit ICR register.

 

Interim opdrachten op het gebied van ARBO, vitaliteit, stressmanagement en ziekteverzuim
Definities

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:
• Opdrachtgever: natuurlijk persoon of rechtspersoon die een (interim) opdracht geeft aan BeFitandHappy. Zowel directe als indirecte tussenpersoon/bureau
• Dienstverlener: BeFitandHappy: Maartje Teunisse, handelend voor BeFitandHappy.
• Partijen zijn dienstverlener en opdrachtgever samen. Eventueel met een tussenpersoon/bureau.

• Met overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst tot dienstverlening tussen partijen. 

Toepasselijkheid leveringsvoorwaarden

1. Partijen kunnen alleen afwijken van deze leveringsvoorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

2. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene en/of leveringsvoorwaarden van opdrachtgever en derden uitdrukkelijk uit.

Betaling

1. Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum zonder aftrek van enige korting, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Bij niet of niet tijdig betalen houdt BeFitandHappy zich het recht voor haar prestatieplicht op te schorten.

2. Alle kosten, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, met betrekking tot de vordering van de door de opdrachtgever verschuldigde en niet tijdig betaalde bedragen, zijn voor rekening van de opdrachtgever; deze bedragen tenminste 10 % van het verschuldigde bedrag met een minimum van € 150,-

3. Alle betalingen dienen te geschieden op basis van de gegevens vermeld op de door BeFitandHappy verstrekte factuur.

Honorarium, kosten en tarieven

 1. De honorering van het werk, uitgevoerd door dienstverlener, berust op uurtarieven, tenzij een andere wijze van beloning schriftelijk is overeengekomen. Het geldende uurtarief is opgenomen in de overeenkomst. Kosten van derden, die volgens de overeenkomst in het kader van de opdracht door dienstverlener worden gemaakt, worden door dienstverlener afzonderlijk in rekening gebracht.

2. Voor zover niet uitdrukkelijk anders overeengekomen, zijn uurtarieven altijd excl. verschuldigde omzetbelasting en excl. reis en verblijfkosten.

3. De opdrachtgever zal kosten van derden die worden gemaakt door dienstverlener in het kader van de opdracht rechtstreeks aan de betreffende derden voldoen. Verloopt betaling aan derden via uitvoerder, dan is deze gerechtigd een voorschot op de kosten te verlangen. Ook is zij gerechtigd tot het doorberekenen van een toeslag voor administratiekosten.

Gevolgen niet tijdig betalen

1. Betaalt de opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn, dan is dienstverlener gerechtigd in rekening te brengen vanaf de dag dat de opdrachtgever in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

2. Wanneer opdrachtgever in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan dienstverlener.

3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

4. Wanneer de opdrachtgever niet tijdig betaalt, mag dienstverlener zijn verplichtingen opschorten totdat opdrachtgever aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de opdrachtgever, zijn de vorderingen van dienstverlener op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

6. Weigert opdrachtgever zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door dienstverlener, dan is hij nog steeds verplicht de volledige overeengekomen prijs aan dienstverlener te betalen.

Opschortingsrecht

De opdrachtgever doet afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voort-vloeiende verbintenis op te schorten.

Verrekening 

De opdrachtgever doet afstand van zijn recht om een schuld aan dienstverlener te verrekenen met een vordering op dienstverlener.

Verzekering 

1. De opdrachtgever verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:

a. geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst

b. zaken van dienstverlener die bij de opdrachtgever aanwezig zijn

c. zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

2. De opdrachtgever geeft op eerste verzoek van dienstverlener de polis van deze verzekeringen ter inzage. 

Garantie 

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor dienstverlener enkel een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting. 

Uitvoering van de overeenkomst

1. Dienstverlener voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.

2. Dienstverlener heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.

3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de opdrachtgever.

4. Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever dat dienstverlener tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

5. Indien de opdrachtgever er niet voor heeft gezorgd dat dienstverlener tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de opdrachtgever.

Informatieverstrekking door de opdrachtgever

1. De opdrachtgever stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan dienstverlener.

2. De opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

3. Indien en voor zover de opdrachtgever dit verzoekt, retourneert dienstverlener de betreffende bescheiden.

4. Stelt de opdrachtgever niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door dienstverlener redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de opdrachtgever.

Uitvoering van een dienst

 1. Dienstverlener zal zich inspannen om de dienstverlening naar beste kunnen uit te voeren en garandeert de vastgelegde afspraken tijdig en volledig na te komen, een en ander conform de wet en maatschappelijke gebruik en met inachtneming van de zorg van een goed dienstverlener op grond van artikel 7:401 BW.

2. Indien dienstverlener op enig moment voorziet dat zijn verplichtingen niet, niet tijdig of niet naar behoren kunnen worden nagekomen, dient dienstverlener de opdrachtgever hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen.

Vrijwaring

De opdrachtgever vrijwaart dienstverlener tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door BeFitandHappy geleverde producten en/of diensten.

Klachten

1. De opdrachtgever dient een door dienstverlener geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de opdrachtgever redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de opdrachtgever dienstverlener daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen één maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.

3. Consumenten dienen dienstverlener uiterlijk binnen twee maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.

4. De opdrachtgever geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.

5. De opdrachtgever dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Ingebrekestelling

1. De opdrachtgever dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan dienstverlener.

2. Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever dat een ingebrekestelling dienstverlener ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. 

Hoofdelijke aansprakelijkheid opdrachtgever

 Als dienstverlener een overeenkomst aangaat met meerdere opdrachtgevers, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan dienstverlener verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid BeFitandHappy

1. Dienstverlener is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de opdrachtgever lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

2. Indien dienstverlener aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

3. Dienstverlener is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

4. Indien dienstverlener aansprakelijk is, is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat in het betreffende geval onder de (beroeps) aansprakelijkheidsverzekering van de dienstverlener wordt uitbetaald. Op verzoek wordt inzage verschaft in de geldende polisvoorwaarde. Indien geen (volledige) uitkering mocht plaatsvinden krachtens de verzekering, om wat voor reden dan ook, dan is de aansprakelijkheid van de dienstverlener beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

Vervaltermijn

Elk recht van de opdrachtgever op schadevergoeding van dienstverlener vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Recht op ontbinding 

1. De opdrachtgever heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer dienstverlener toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.

2. Is nakoming van de verplichtingen door dienstverlener niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat dienstverlener in verzuim is.

3. Dienstverlener heeft het recht de overeenkomst met de opdrachtgever te ontbinden, indien de opdrachtgever zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien dienstverlener kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de opdrachtgever zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Overmacht

1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van dienstverlener in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de opdrachtgever niet aan dienstverlener kan worden toegerekend in een van de wil van dienstverlener onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van dienstverlener kan worden verlangd.

2. Tot de in lid 1 genoemde overmacht situatie worden ook, doch niet uitsluitend, gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en/of telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

3. Indien zich een overmacht situatie voordoet waardoor dienstverlener één of meer verplichtingen naar de opdrachtgever niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat dienstverlener er weer aan kan voldoen.

4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste dertig kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.

5. Dienstverlener is in een overmacht situatie geen enkele (schade) vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmacht toestand enig voordeel geniet.

Wijziging van de overeenkomst 

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Wijziging leveringsvoorwaarden 

1. Dienstverlener is gerechtigd deze leveringsvoorwaarden te wijzigen of aan te vullen.

2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.

3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal dienstverlener zoveel mogelijk vooraf met de opdrachtgever bespreken.

4. Een consument is gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de leveringsvoorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van rechten

1. Rechten van de opdrachtgever uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van dienstverlener.

2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, lid 2 BW.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

 1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze leveringsvoorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.

2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat dienstverlener bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegd rechter

 1. Op deze leveringsvoorwaarden en iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar dienstverlener is gevestigd, is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Versie en toepasselijkheid: 1 januari 2025